Proces mentoringu
Proces mentoringu to cykl kilku lub kilkunastu spotkań, których celem jest praca z Klientem nad realizacją założonego przez niego celu. W relacji mentoringowej dzielę się swoim doświadczeniem prywatnym i zawodowym, tak aby mój Klient mógł skorzystać z mojego doświadczenia jeśli tylko uzna, że jest dla niego pomocne. Mentoring zakłada, że dzielenie się swoim własnym doświadczeniem przez mentora może być istotnym czynnikiem w realizacji celów rozwojowych Klienta.
Proces mentoringu składa się z następujących elementów:
Sesja 0 – pierwsze, 60 minutowe spotkanie, gdzie poznajemy się oraz mówię o tym jak pracuję w mentoringu i rozmawiam o oczekiwaniach mojego Klienta. Na koniec tej sesji obie strony podejmują decyzję, czy chcą razem dalej pracować.
Sesja 1 – 7 – kolejne, trwające 60 minut spotkania podczas których pracujemy nad celem Klienta. Spotkania mogą być realizowane w formule spotkań osobistych lub spotkań on-line. Każde spotkanie kończy się zadanie wdrożeniowym, którego celem jest wsparcie Klienta we wdrażaniu zaplanowanych przez niego zmian.
Sesja 8 – podsumowanie programu, ocena poziomu realizacji założonego celu, ocena współpracy, zaplanowanie działań podtrzymujących zmianę.
Obszary mentoringu, w których wspieram swoich Klientów:
- zarządzanie zespołem,
- wdrażanie procesów HR w organizacjach,
- zarządzanie zmianami,
- planowanie kariery zawodowej,
- zmiana kariery,
- poszukiwanie pracy,
- motywowanie pracowników,
- planowanie własnego rozwoju.
Referencje klientów
-
Sesje mentoringu, które miałam okazję odbywać z Renatą były dla mnie jedną z najbardziej efektywnych form mojego rozwoju. Renata podczas pracy była otwarta, dzieliła się swoim doświadczeniem, wspierała mnie w moich zmianach. Jej mentoring był dla mnie ważnym elementem mojej zmiany.
Magda, Wicedyrektor Działu Ryzyka w Banku